Beskrivelse
Fluid Film pakke med trykkbegerpistol
Rør opp NAS kannen slik at den blir tynnere og fungerer bedre i sprøyten. Kan gjerne varmes opp litt om den er kald.
Pakketilbud
Dette er det du trenger for behandling av èn personbil.
Trykkbegerpistol TB301 med mye tilbehør
5 liter NAS
1 liter Gel BN
1 NAS 400 ml sprayboks med hulromssonde
1 flaske Ren Bil, 500 ml
Vår nye profesjonelle trykkluftpistol er av aller beste kvalitet. Vi leverer med krok med svivelhåndtak, hulromssonde, 90 graders krok, rundstråle- og flatstråledyse. Trykkluftregulator, svivel. Trykkluftnippel som passer Cejn 310, Hansen 3000 og Rectus 23, typen som normalt brukes på bilverksteder og bensinstasjoner.
følger også med.
Arbeidstrykket er 2 – 6 bar. Ved sprøyting av Fluid Film anbefales 4 – 6 bar. Arbeidstrykk ved hulromssonde er 6 – 8 bar.
Mengden Fluid Film justeres ved hjelp av justeringsskruen og trykkluftregulatoren.
Hva skiller Lanolin og vanlig oljebehandling?
LANOLIN SITTER:
– Fordelekrok, rundstråle- og flatstråledyse. Trykkluftregulator, svivel. Trykkluftnippel som passer Cejn 310, Hansen 3000 og Rectus 23, typen som normalt brukes på bilverksteder og bensinstasjoner.
følger også med.
Arbeidstrykket er 2 – 6 bar. Ved sprøyt som skiller Lanolinoljen og den tradisjonelle mineraloljen?
– Den geleaktige konsistensen gjør at den sitter bedre fast, og i praksis er den tilnærmet dryppfri.
– For det andre har Lanolinoljen langt bedre krypeevne, i stedet for at den renner av, ser man faktisk at den trekker seg oppover, og dermed blir liggende i understellets kriker og kroker i stedet for å dryppe av.
Målet er å hindre at fuktighet kommer fram til metallet. Siden oljen ikke tørker eller herder, er bilen klar til å brukes rett etter avsluttet behandling.
Slik gjør du jobben
Med mindre bilen kommer rett fra en offroad-løype skal den ikke vaskes før behandlingen starter. Det viktigste er at understellet er såpass rent og tørt at Lanolinoljen kan fukte eventuelt gjenværende støv, og nå helt inn til metallet.
Trinn to er innsprøyting av Lanolinolje i hjulkasser, og på understell, fjærtårn, bæringer og hjuloppheng. Til slutt går man over bilens hulrom, der oljen sprutes inn i alt fra dører til kanaler ved hjelp av medfølgende spray og den fine sprøytepistolen.